hits

mars 2015

Supercleanse, instagramkonkurranse

Fredag forrige uke var jeg ferdig med min 5 dagers supercleanse, men jeg skal innrmme at jeg fikk litt blod p tann og fortsatte et par dager ekstra. I helgen har jeg erstattet 2 av mltidene med en supersmoothie, og spist "normal" mat p ettermiddagen. Jeg ville rett og slett ikke gi helt slipp p den fantastiske energien denne detoxen gir. Jeg har ikke vrt sulten en eneste gang, samt at jeg faktisk har sovet mye bedre denne uken! En hyggelig "bivirkning" i en stressende hverdag.

Jeg har spist mye supermat og raw food i mange r, men innholdet i smoothiene i denne cleansen var litt annerledes en jeg var vant til fra fr. Jeg har rett og slett lrt lage litt "tyngre" og kraftigere smoothies, noe som holder meg mett mye lengre.



Jeg anbefaler alle som fler at de trenger en fresh start p vren teste ut Supernatures supercleanse, uansett om man vil ned et par kilo i vekt, eller bare gi kroppen en skikkelig vrrengjring.

Bli ogs med i Supernatures instagramkonkurranse og vinn lekre premier!


Klem Silje:)

(Dette innlegget er delvis sponset)


Husk flge meg p:

Facebook:Silje Austnes: Beauty & Anti-aging

Instagram:@siljeaustnes

Supercleanse DAG 3

N er jeg over halvveis i den 5 dager lange detoxen til Supernature. Jeg er virkelig positivt overrasket, og jeg hverken har vrt sliten eller sulten hittil. Man spiser/drikker faktisk ganske mye p denne supercleansen, da posjonene er store, med mye nring. Under kan du lese om hva jeg har spist p dag 3 under supercleansen. For en total oversikt over supercleansen, sjekk ut alle oppskriftene her.

DAG 3:



Mange har spurt meg om hvilke typer supermat tilskudd jeg bruker i de 4 daglige smoothiene jeg drikker under denne cleansen. Jeg tilsetter den supermaten som John Opsahl anbefaler da dette vil gi denne kuren det perfekte nringsinnholdet. (Les om alle produktene her).




Om du nsker gjennomfre en 5 dagers Supernature supercleanse, les om hele gjennomfrelsen og f tilgang til ALLE oppskriftene her.

Klem Silje:)

(Dette innlegget er delvis sponset)


Husk flge meg p:

Facebook:Silje Austnes: Beauty & Anti-aging

Instagram:@siljeaustnes

THE SPRING SUPERCLEANSE

Endelig har vren kommet, hva er da bedre enn starte vrsesongen med en skikkelig detox?

Supercleanse er en enkel, men effektiv mte hjelpe kroppen til god helse. I praksis er det en grnn start hvor man spiser ekstra mye grnnsaker og supermat over en periode. Man kutter ut alle meieriprodukter, korn, kjtt og annet prosessert mat.

Jeg skal flge Supernatures supercleanse i 5 dager, som forhpentligvis vil gi kroppen en skikkelig boost! Etter en lang hst og vinter med flere forkjlelser og en uhyggelig influensa har satt sitt preg p kroppen og immunforsvaret, s jeg nsker all ny overskudd og gld hjertelig velkommen:)

Dagens frokost og lunchsmoothie, med masse supermat p toppen:)

Jeg har n gjennomfrt dag 1 av Supercleansen, og fler meg faktisk bde mer energisk og lettere i kroppen allerede. S dette lover godt for de neste dagene! Alle oppskriftene finnes her.

Under kan dere lese om matplanen for dag 1 av 5.


Om du nsker gjennomfre en 5 dagers Supernature supercleanse, les om hele gjennomfrelsen og f tilgang til ALLE oppskriftene her.

Klem Silje:)

(Dette innlegget er delvis sponset)


Husk flge meg p:

Facebook:Silje Austnes: Beauty & Anti-aging

Instagram:@siljeaustnes

Hva er fregner?

Mange lurer p hva fregner egentlig er, da ingen er fdt med fregner. Enkelt fortalt er fregner et arvelig anlegg som har med hudens pigmentinnhold gjre. De skyldes opphopninger av pigmenter i overhuden.


Fregner vil aldri forsvinne permanent, men har en tendens til bli svakere / usynlige om vinteren, srlig i land som Norge, der eksponering til sollys varierer mellom sommer- og vinterhalvret. De som har arveanlegg for fregner fr ofte flere fregner ved eksponering til sollys og solarium. Fregner finnes kun p soleksponert hud, og som tidligere nevnt er ingen fdt med fregner. De fleste fr fregner fra ca 3 rs alder, nr man utsettes for mye UV-strling (naturlig lys/sollys), og man arver ofte tendensen til f fregner fra mor eller far.


For unng at fregner blir mrkere br man bruke hy solfaktor nr man utsettes for mye sollys. Fregner er ikke skadelige eller assosiert med kreft, men hudtyper som ofte fr fregner er ofte lyse og er derfor mer lysmfintlige mot UV-strler. Det vil si at en lys hud med fregner er mer utsatt for hudkredt. bruke en hy solfaktor vil dermed beskytte huden godt, og man kan dermed unng for mye skadelige UV-stler.


Ogs mrkere hudtyper kan f fregner, og man br ogs da beskytte huden godt med hy solfaktor for unng bl.a. at frengene blir mrkere og flere.


Fregner kan oppst p hele kroppen hvor huden har blitt eksponert for UV-strler.

Jeg syns fregner er veldig vakkert, men noen nsker redusere synligheten av fregnene sine. Det finnes ulike mter lysne eller "fjerne" fregner p, da fregnene hos noen kan bli svrt mange eller mrke. Mest populrt brukes reseptbelagte kremer for redusere fregner, men man m da flges tett opp av lege eller helsepersonell med godkjenning til medisinske behandlinger av hud. Disse kremene vil ikke permanent fjerne fregnene, men kan lysne eller usyliggjre fregnene. Ved soleksponering vil fregnene komme tilbake som fr. Noen behandler ogs fregner med ulike kjemiske peelinger og laser, men alle typer behandling av fregner skal utves med stor forsiktighet for unng skade p huden. Det er veldig viktig kun oppske helsepersonell med godkjenning til denne type behandling om man skulle nske f behandlet fregner.

Klem Silje:)

(Bilder lnt fra pintrest)


Husk flge meg p:

Facebook:Silje Austnes: Beauty & Anti-aging

Instagram:@siljeaustnes

Hjemmelagde kologiske "bars"

Jeg elsker lage hjemmelagede "bars" til ha med p jobb eller til snacks. I tillegg er de perfekt for litt sunn energi gjennom dagen eller etter trening. Disse barene er laget av mandler og dadler, er helt kologiske, og er supergode!

Til ca 20 stk trenger du:

200 g kologiske mandler

150 gkologiske hasselntter

50 g kologiske valntter

10 trkede kologiske dadler

1 kologisk egg

(Pynt: 1/2 dl hakkede mandler)

Kvern nttene i foodprossessor til en melblanding. Kvern s dadlene sammen med egget. Kna ingrediensene sammen til en fast deig og rull til en lang plse. Del i passelig store bars og pynt med de hakkede mandlene.

Sett de i den formvarmede ovnen p 175 grader i ca15 min.



Spis de rykende varme fra ovnene, eller oppbevar de i lufttette bokser i kjleskap eller fryser til du har lyst p noe godt:)

Oppskriften er basert p Sm Nttekaker fra boken til Ulrika Davidsson.


Klem Silje:)

Husk flge meg p:

Facebook:Silje Austnes: Beauty & Anti-aging

Instagram:@siljeaustnes